parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Un podcast de neratat pentru cei care vor să crească împreună cu ai lor copii

on May 11, 2018

leaf-3369412_1920Nu știu dacă v-am mai zis că I’m a podcasts fan. Atunci când stai mult pe acasă sau prin jurul casei, cu un copil mic care îți cere atenție (sau cu 2 dupa-amiaza), dar și cu o grămadă de treburi casnice de făcut, simți nevoia să îi dai și creierului ceva de făcut, ca să nu se atrofiezeEmoji. Și pentru mine podcast-urile și Ted Talks-urile sunt food for thought. Mă ajută să fac și altceva, să ies din rutină, să îmi hrănesc mintea cu informații interesante în timp ce fac treabă – 2 în 1, my favourite kinda’ stuff. Televizorul e obiect de decor de mulți ani. Îl mai ținem pentru Darius care se uită din când în când la desene (ar vrea el mai mult, but that’s another story). În locul televizorului care mă seacă de energie, prefer să ascult ceva ce îmi încântă sufletul, ceva ce aleg eu și cu care rezonez. Și astea sunt podcast-urile. Am descoperit mai multe, dar unul în mod special m-a încântat atât de tare, încât de vreo luna doar asta mai ascult. 

E vorba de Authentic Parenting, un podcast pentru părinți. Tema principala a sa este creșterea, dezvoltarea personală, dar văzută prin prisma parentingului. “Pe măsură ce ne creștem copiii, ne creștem pe noi înșine. Vorbim despre importanța vindecării traumelor noastre, dăm sens poveștilor noastre, ne eliberăm de modelele (moștenite)  noastre și de ceea ce ne declanșează reacțiile automate, ne găsim vocea noastră autentică în ceea ce privește creșterea copiilor, trăim după adevărul nostru, ne împrietenim cu emoțiile noastre, învățăm cum să gestionăm stresul, cultivăm compasiunea, dragostea față de sine, empatia și devenim mai prezenți, toate astea pentru a ne comporta cât mai bine în rolul nostru de părinți.” Asta este o parte din prezentarea podcast-ului pe care îl găsiți aici.

Anna Seewald, gazda acestui podcast este de profesie psiholog și de aproximativ 18 ani lucrează cu părinți, copii, profesori, ajutându-i să-și înțeleagă emoțiile, să depășească provocările pe care le întâlnesc la tot pasul. Anna este și un life long learner care este pasionată de ceea ce face și învață lucruri noi despre dezvoltarea creierului uman, despre educație, despre psihologie, pe care le împărtășește cu noi. Ea aduce în fiecare săptămână în cadrul podcastului său câte un invitat care răspunde întrebărilor pe care Anna i le adresează. Iar acești invitați sunt niște oameni excepționali, care studiază de-o viață întreagă psihologia sau mame care au niște povești extraordinare – de exemplu aseară, în timp ce spălam vasele, am ascultat o mamă a 6 (!!) copii care vorbea despre pasiunile sale, despre importantă timpului pentru noi înșine-  și de la care chiar avem ce învăța. Cel puțin câte 2-3 Aha moments am după fiecare episod. Și mereu spun că acest podcast a fost minunat, trebuie să revin, să-l mai ascult odată și să iau notițe 🙂. Le-am ascultat random până acum, după cât de interesant mi s-a părut titlul.

Nu știu dacă această descriere vă poate convinge sau nu, dar eu zic că merită să-i dați o șansă. Sigur veți descoperi idei minunate în fiecare episod. Știu, poate unii sunt sceptici când aud de idei de parenting de prin State, care parcă nu se prea aplică la noi. Însă tot ascultând multe episoade mi-am dat seama că sunt multe puncte comune pe care le avem cu această cultură pentru că …filmele americane, nu? 🙂 Influența lor se vede și în privința creșterii copiilor.

Unele idei din acest podcast sunt inovatoare (cel puțin pentru mine) – de exemplu am ascultat un episod despre traume și vindecarea lor, deși credeam că eu n-am probleme la capitolul ăsta. Ei bine, după ce l-am ascultat, am înțeles că e foarte posibil ca unele comportamente din familia noastră, pe care mi le explic mai greu, să vină dintr-o traumă moștenită. Nu insist acum pe subiect pentru că e nevoie să ascultați ca să vă faceți propria imagine despre asta, însă eu cred că e cel puțin interesant ce veți afla de la invitatul special al Annei.

Despre Anna, wooow, un om cu o poveste de viață incredibilă, o persoană atât de caldă, de empatică, cu un suflet mare, care își dorește să ajute părinții, să-i ghideze, să le fie alături atunci când au momente dificile și prin munca să cu acest podcast reușește să aducă multă lumină, lămurește o grămadă de aspecte și chiar răspunde întrebărilor ascultătorilor o dată pe lună.

Știu, podcastul este în engleză, dar eu zic că e mai mult decât accesibil limbajul. Mă gândeam totuși că unele episoade chiar merită povestite pentru că mesajul lor să ajungă la cât mai multă lume și limba să nu fie o piedică.

Poate unele idei, cum e cea cu traumele moștenite, nu rezonează cu voi acum, dar e bine să știți că există și noțiunea asta și poate atunci când veți avea nevoie, vă veți întoarce să ascultați din nou.

Dar nu toate episoadele sunt așa. Unele ne dau unelte care ne pot ajutasă rămânem calmi în timpul furtunii. De exemplu, în penultimul episod, aflăm despre ceea ce face ca parentingul să fie greu, despre cum ne afectează stresul, despre cum putem rămâne răbdători și prezenți atunci când emoțiile noastre sunt copleșitoare. Multe idei și sfaturi practice veți găsi aici. 

Dar așa cum spuneam, fiecare episod este plin de tips-uri grozave. Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt! Puteți începe cu aceste episoade, dacă vreți să vedeți cum e:

Sper să vă fie de folos recomandarea mea și să vă inspire și pe voi.


Leave a comment