parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Vrei sa-ti spun un secret depre mami?

on December 15, 2018

_Vrei-sa-stii-un-secret-despre-mami-În seara asta am schimbat puțin registrul. N-am mai citit carte cu tematică de Crăciun (#InasteptareaCraciunului), ci am fost nerăbdătoare să citesc cartea Prințesei Urbane, “Vrei să-ți spun un secret despre mami?” Știam că e emoționantă, că s-ar putea lăsa cu lacrimi, că e tare specială, dar m-am gândit că poate după o zi întreagă de tachinări cu Mr. Darius, poate nu mă emoționez așa tare 😀 Da’ de unde! N-ai cum să nu verși câteva lacrimi!

Nu vreau să vă dezvălui foarte multe pentru că e musai să fie citită de fiecare mamă alături de puiul său, așa că vă spun doar unde m-au copleșit  pe mine emoțiile. Am început să simt un nod în gât încă de la partea cu bebele din burtică. Mi-am amintit cum îl așteptam pe Darius, cum îi vorbeam, cum muream de nerăbdare să-l văd odată. Și acum, iată-l lângă mine, cum stă liniștit și ascultă cu atenție povestea, și amintirea lui în burtică e parcă un vis de demult.

Apoi proiecția într-un viitor în care puiul de om va deveni la rândul lui părinte și noi vom fi bunici, din nou are darul de a te transpune într-o altă dimensiune, una în care grijile, micile probleme cotidiene pălesc, supărările și tachinările care până mai înainte păreau cât casă, devin niște puncte abia vizibile pe o coală mare de hârtie. Știm că totul trece în câteva clipiri, doar ne uităm la ei și e de ajuns să vedem că anii au trecut ca un gând, doar că în avalanșă emoțiilor de moment, avem tendința să uităm asta și ne alimentăm grijile și fricile în loc să ne reamintim că totul e doar fum..

Cartea Ioanei fix asta face: ne reamintește că timpul se scurge cu viteză. Dar e vorba de mult mai mult de atât. Este și despre secretul lui mami, pe care îl află copilașul, și care îl face s-o înțeleagă mai bine pe mama sa, chiar și atunci când se comportă de parcă n-ar fi chiar ea.

E o carte despre iubirea eternă, despre iubirea mamei față de copilul său, de fiecare dată alta, și totuși aceeași. O iubire care trece dincolo de orice bariere, care poate schimba totul în jur, o iubire  care îi dă mamei superputeri și care e posibil “să fie cea care învârte Pământul și toate planetele prin Univers”.

Am plâns citindu-i-o lui Darius care mă privea puțin uimit, dar care a înțeles că sunt emoționată de aducerile aminte, de imaginea cu el părinte. Chiar a început să numere să vadă cât mai are până devine adult 😀 Am plâns și am râs, pentru că așa e cartea asta, acum zâmbești, acum vine emoția și te ia ca valul de nu te mai poți stăpâni și scapi câteva lacrimi.

Ce mai e special la această carte e că te poartă în timp încă de la început. Primele pagini sunt de fapt o incursiune în propria copilărie, te duc cu gândul la mama, la universul acela îndepărtat în care ne imaginam ce vom face când vom fi mari, la jocuri și năzbâtii. Încet, încet ajungem în perioada marii iubiri, atunci când mami și tati au hotărât să creeze ceva minunat. Rămânem puțin în prezent, ca spre final să fim trimiși în viitorul ce pare azi atât de departe. Toate imaginile astea se împletesc natural, liantul lor fiind  iubirea, superputerea noastră ce ne poate face să mutăm munții.

Sunt sigură că la următoarele citiri ale cărții îi voi descoperi noi sensuri, îmi voi da seama că are și alte mesaje pentru mine si pentru D., voi avea o altă perspectiva poate și mai profundă asupra ei, pentru că mi se pare a fi genul de carte care îți dezvăluie de fiecare dată o altă fațetă, care te răscolește și te întoarce pe toate părțile. Aici puteți citi mai multe despre carte, chiar de la autoarea ei.

Abia aștept să mai aud impresii de la Darius care era foarte obosit când i-am citit-o, așa că nu a zis foarte multe deocamdată. Dar știu sigur că i-a stârnit curiozități și vor urma întrebări și constatări.

E o carte care zic eu că n-ar trebui să lipsească din bibliotecile noastre. Și mă bucur că n-am amânat achiziția ei pentru că e de real ajutor, și din perspectiva pe care o dă mamei obosite sau nervoase. It’s a must have și e recomandat să fie citită cât mai des, doar că ar fi bine să țineți aproape șervețelele atunci când o faceți.

Spor și lecturi inspirate!


Leave a comment