parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

O banală zi de sâmbătă-minighid de supraviețuire după o noapte nedormită

on March 3, 2018

expression-2561542_1920.pngZi de weekend! Ce bucurie! Mai mult somn, mai mult timp pentru relaxare, pentru ieșit în oraș sau la ceva shopping! Așa-i? Da, clar, așa era pe vremuri..Dar vremurile alea parcă sunt din altă viață, amintirile sunt cam șterse, de zici că nici n-am fost tot eu aceea. Funny life 🙂

Ce înseamnă acum zi de weekend? Păi să vedem! Copiii se gândesc să se trezească cât mai de dimineață! Am început să cred că se înțeleg amândoi de cu seară care se trezește primul (deși Andrei e doar un bebeluș, tot cred că a complotat cu Darius  in privinta asta). În apărarea lor, pot spune că n-au făcut-o intenționat, doar pentru că e weekend. Așa au făcut toată săptămâna, s-au trezit în jur de 5,30-6 dimineața!! Cred că se pregătesc pentru ora de vara or something like that, că mie îmi scapă…

Buun, deci după trezirea mirobolantă cu noaptea-n cap și încercările mele disperate (cântat, plimbat un copil cu Boba, mângâiat celălalt, etc) și eșuate de a-i face să mai adoarmă măcar o ora, m-am văzut nevoită să părăsesc de tot patul cald și moale ca să pregătesc micul dejun. Jumătate de ora și o ceașcă de cafea mare mai târziu, am început să simt că mă trezesc de-a binelea și am decis să nu-mi stric ziua, chiar dacă iarăși sunt muult pe minus la orele de somn. Nu chiar simplu de făcut când corpul îți strigă din răsputeri că vrea la nani. Daar, întotdeauna există resurse, dacă vrem să le vedem*;) face cu ochiul.

Deci cum supraviețuim cu ore puține de somn și 2 copii energici prin casă?

  1. Coffee, coffee, coffee – recunosc, sunt cam dependentă de cafea cu lapte și miere. În punctul asta al vieții nu m-aș putea vedea fără cafea. Un real ajutor sau placebo, nu știu ce e, dar la mine funcționează.
  2. Happy music – am niște playlist-uri cu muzică ce ne binedispun pe toți. Acum a început să le știe și Darius și le cere el uneori.
  3. Dacă telefonul nu-i în preajma pentru muzică și simt că adrenalina începe să atingă cote alarmante (te miri ce proba de răbdare îmi da Darius, așa inopinat:D), atunci începem să cântăm. Cântatul ne salvează din multe situații și chiar ajută la detensionare.
  4. Am difuzat uleiuri esențiale energizante – le tot descopăr de-un timp și mă bucur de efectele lor benefice.
  5. O sesiune de Pilates face minuni. Eu mi-am făcut de cap și am mers la sala pentru asta. După îndelungi frământări, am decis să nu anulez programarea de la sport doar pentru că am dormit foarte puțin. Și bine am făcut! Am venit energizată de acolo. Dar câteva exerciții se pot face și acasă împreună cu copiii pe podea.
  6. Gătitul rapid e și el un aliat în astfel de zile. Pastele sau mămăliga cu brânză și smântână sunt rețete care mă scot din impas de multe ori.
  7. Dacă tot e să faci față la 2 copii dinamici, de ce să nu faci și la 3? Uneori, mai mult înseamnă mai puțin. A venit în vizită verișorul copiilor împreună cu bunicii, ceea ce mi-a mai dat un respiro. Când îl văd pe Darius cum se joacă cu el, prind curaj. Îmi imaginez că la fel o va face cu Andrei peste vreo 2 ani, așa că atunci noi ne vom mai putea trage sufletul și om mai stă și pe tușa, doar să-i privim cum se joacă.
  8. Nu în ultimul rând, de fapt chiar în cap de lista ar fi trebuit să spun, se află diminuarea așteptărilor pe ziua de azi. Nu avea rost să mă mai gândesc la liste, așa că am reușit să mă bucur cu copiii mai mult.

Cam așa mi-a arătat ziua asta care părea atât de lungă azi-dimineață și mă cam speria. N-a fost nimic wow, ba chiar la un moment dat au ieșit niște scântei mici, dar overall m-am simțit OK. Cred că am făcut tot ce se putea din ea.  Mă și mir când reușesc să-mi păstrez o stare de bine pe parcursul unei zile întregi, mai ales când mă simt că un zombie la primele ore ale dimineții.

Cred că foarte mult contează intenția de a reuși să rămâi zen; soluțiile încep să fie văzute pe parcurs. Sunt curioasă, voi cum faceți față oboselii cronice? Ce trucuri mai aveți?

 


Leave a comment