parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

#6 Campanii cu suflet

on February 8, 2018

ID-100276485Bun venit la rubrica “Campanii cu suflet”, în care voi grupa săptămânal acele campanii iniţiate de părinţi bloggeri, dar nu numai, cu care am rezonat şi care mi-aş dori să ajungă la cât mai multă lume. Mă refer în special la campanii de conştientizare pe un anumit subiect, campanii care îndeamnă la un anumit tip de comportament sau care  pot ajuta într-o anumită măsură prin oferirea de soluţii la unele probleme, campanii de crowdfunding, de responsabilitate socială, care au legătură cu zona de parenting, educaţia copiilor, gestionarea emoţiilor, etc. Am scris mai multe aici despre ce m-a determinat să iniţiez această rubrică.

În numărul de săptămâna aceasta al “Campaniilor cu suflet” veţi găsi muulte proiecte foooarte interesante! Citiţi-le, distribuiţi-le ca să ajungă la cât mai multă lume. Pentru că merită!

https://unicornulalbastrublog.wordpress.com/2018/02/04/ce-sunt-ong-urile-pentru-romania/ – Laura a iniţiat o rubrică ce merită toată atenţia noastră, “Ei fac România mai bună”, în cadrul căreia veţi găsi articole despre ONG-urile care fac o schimbare în societatea românească. Veţi afla poveştile interesante ale unor oameni care s-au dedicat unor cauze nobile, pentru a reda încrederea şi speranţa categoriilor sociale defavorizate. Oamenii din spatele ONG-urile fac parte parcă dintr-o Românie paralelă, una în care primează valori precum bunul-simţ, respectul, implicarea, voluntariatul. Aceşti oameni şi activitatea lor care schimba vieţi în adevăratul sens al cuvântului merita să fie promovaţi, sprijiniţi, cunoscuţi, cu atât mai mult cu cât trăim într-o lume în care abundă ştirile negative şi în care sunt susţinute adesea non-valorile.

M-am alăturat şi eu cu drag acestei campanii cu care rezonez, devenind partener media şi îmi doresc să scriu şi eu cel puţin un articol despre asociaţii din zona noastră care merită să fie (re)cunoscute şi sprijinite.

Aici puteţi găsi şi primul articol din această serie. Este vorba despre Asociaţia Hercules din judeţul Argeş, un centru de zi care asigura hrana, rechizite, ajutor la teme copiilor din zonele defavorizate. În 10 ani de activitate au ajutat peste 1000 de copii, au transformat centrul într-un loc minunat în care copiii se simt mai bine decât acasă, au reuşit să genereze şi ceva venituri, cu alte cuvinte au schimbat vieţi. Citiţi în articol ce lucruri frumoase se întâmplă în Costeşti, care sunt planurile lor de viitor şi cum îi puteţi susţine, dacă doriţi.

https://familiahaihui.ro/blog/tu-ce-faci-cu-30-de-lei-dar-cu-50-campania-spune-da/ – O altă cauză care merită cunoscuta este campania “Spune DA de Paște! Trimite un pachet pentru copiii din Vaslui” iniţiată de Alina, care şi-a propus să trimită pachete de Paşte catre 500 de copii și 200 de bătrâni. În luna decembrie a demarat o campanie similară de Crăciun, care a adus bucurie multor copii şi vârstnici din acelasi judeţ.

Din articol aflam exact cum putem ajuta: fie trimitem pachetul cu cele necesare – Alina ne spune exact ce să conţină – pentru copii, valoarea pachetului este de 30 de lei, pentru vârstnici de 50 de lei, fie fie donam în contul Alinei sau al parohiei. Citiţi articolul pentru toate detaliile. Eu vreau să susţin aceasta campanie şi să aduc un zâmbet acestor copii. Voi ce ziceţi? Ce faceţi cu 30 de lei? Dar cu 50?

https://blogulmamei.ro/siguranta-copilului-tau-conteaza-cere-scolii-sa-aduca-politisti-la-clase/ – Cristina militează pentru introducerea “orelor de siguranţă”, aşa cum le numeşte, în sistemul de învăţământ: “îmi doresc ca, măcar o dată pe lună, în grădinițe, în școli și în licee, copiii să se întâlnească față în față cu polițiști, paramedici, pompieri, iar aceștia să le vorbească despre… siguranța lor.” Până la introducerea acestor ore în programa şcolară, e bine să ştiţi că puteţi solicita conducerii unităţii de învăţământ să aducă reprezentanţi ai Poliţiei pentru a le vorbi copiilor despre siguranţă, prevenţie sau ce consideraţi  că au nevoie să afle. Citiţi articol pentru a afla pe ce adresă puteţi trimite o astfel de solicitare şi pentru a răspunde unor întrebări care ajuta Poliţia Romana să înţeleagă care sunt nevoile părinţilor şi ale copiilor în această privinţă.

http://iulianaroca.ro/pregatiti-pentru-pregatitoare-episodul-1-intrebari-si-resurse-utile-pentru-alegerea-scolii-potrivite/Iuliana ne propune o serie de articole cu informaţii utile despre înscrierea la clasa pregătitoare. Primul din ele este despre cum să alegem scoala potrivită copilului nostru. Printre alte idei interesante este şi aceea că n-ar trebui să uităm şi de intuiţia noastră atunci când facem alegerea. Mi-a plăcut această precizare, pentru că şi eu cred că de multe ori intuim ce-ar fi mai potrivit pentru copilul nostru, desigur după ce ne-am informat suficient în prealabil şi dincolo de ceea ce sună bine doar pentru că multă lume se înghesuie în acel loc. Citiţi articolul şi veţi afla căror întrebări este bine să răspundeţi, dar şi de unde puteţi obţine informaţii despre şcolile ce vă interesează.

Noi mai avem puţin până la etapa asta, deşi dacă mă gândesc bine, 2 ani odată trec! Încă nu mă simt pregătită pentru a fi mama de elev…aşa că îmi iau notiţe de pe acum ca să văd ce am de făcut la vremea potrivită.

https://www.cristinaotel.ro/5-discursuri-ted-despre-tine/ Cristina ne recomanda pentru #PauzaDeBine 5 discursuri Ted Talks foarte faine ale unor personalităţi care au făcut tot felul de descoperiri în materie de  fericire, vulnerabilitate, emoții și feluri în care ne sabotăm singuri. Luaţi-vă puţin timp pentru a le urmări.   Eu am reuşit să văd o parte din ele. Vă spun sigur că veţi avea de învăţat din ele. Şi poate “se va aprinde o scânteie înăuntrul vostru, dacă aveţi nevoie de ea”, aşa cum spune foarte frumos Cristina*:) fericit.

 

Dacă rezonaţi cu proiectele acestea frumoase, vă rog daţi un share măcar, pentru ca share-ul chiar nu costa. Atât putem face fiecare!*:) fericit

 

Sursa foto: freedigitalphotos.net

 


Leave a comment