parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Placinta cu dovleac

on November 5, 2017

Placinta cu dovleac (1)Oare v-am mai zis ca  mie nu-mi place sa gatesc? Daca as putea delega aceasta sarcina zilnica, as fi mai mult decat incantata.  Mi s-ar parea o usurare teribila, asa ca recunosc ca profit de orice ocazie ce mi se ofera pentru a nu gati, asta insemnand de cele mai multe ori ca restaurantul “la mama” este cel mai in voga pentru mine – multumesc, mama!

Dar azi nu despre asta e vorba. Azi va spun ca sunt totusi cateva feluri pe care le fac cu (oarecare) placere*:D rânjet, pentru ca sunt destul de simple, printre ele fiind si placinta cu dovleac.

Si daca tot mai e inca toamna, eu zic sa.. dovlecim*:) fericit. Mi se pare ca nu ar trebui sa lipseasca din decorul de toamna aceasta placinta atat de gustoasa. Deja am facut-o de cateva ori, pentru ca asa fac eu cand imi place tare mult un lucru. Trebuie sa-l fac pana ma satur. Si pentru ca e delicioasa si  nu-i pot rezista, am invatat cum se face, in urma cu vreo 3 ani. Si inca ceva important, nu prea are cum sa nu-ti iasa, daca chiar si mie mi-a iesit*;) face cu ochiul.

Ingrediente:

  • 1 kg dovleac placintar ras – eu il pun in robotul de bucatarie ca sa castig timp
  • 1 pachet foi de placinta subtiri (din comert)
  • 100 g unt
  • 80-100 g zahar (brun) – depinde cat de dulce va place
  • scortisoara
  • aproximativ 50 g ulei pentru uns foile (sau poate preferati sa fie unt topit )

Mod de preparare

  • se curata dovleacul si se da prin razatoare sau se pune in robotul de bucatarie
  • se pune untul la foc mic impreuna cu dovleacul, zaharul si scortisoara intr-o tigaie mare (wok) sau intr-o oala mai incapatoare pentru aproximativ 15 minute. Dupa acest timp, stingem focul si lasam compozitia sa se raceasca.
  • se intinde o foia de placinta pe care o ungem cu o pensula cu ulei (sau unt) pe intreaga suprafata. Peste aceasta foaie se adauga a doua, careia i se aplica acelasi tratament –ungerea cu ulei. La fel se va proceda si cu a treia si a patra foaie

 

  • Placinta cu dovleac
  • se pune un sfert din compozitia de dovleac racit peste foile unse (pe toata suprafata lor), dupa care se ruleaza aceste foi pentru a forma un rulou. Mie mi-au iesit 3 rulouri, dar depinde cate foi sunt in pachet. De regula, am gasit 15 foi, dar in alti ani am gasit si mai putine. Oricum nu e asa important cate foi sunt intr-un rulou, nici cum ati intins compozitia. Tot bun va iesi (unul din motivele pentru care imi place placinta asta).
  • se unge fiecare rulou cu putin ulei, dupa care acestea se vor pune la cuptorul preincalzit la 180°C pentru 35-40 minute

Recunosc ca e un pic de muncit la ea, nu e gata foarte repede, dar nici nu se poate spune ca are un grad de complexitate prea mare si macar avem garantia ca iese buna pentru ca dovleacul e foarte aromat.

Ce ziceti, va trage cu ochiul? Pofta buna!


Leave a comment