parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Ce-ti doresc eu tie, pentru a ta copilarie

on June 9, 2017

ChildhoodInceputul de ciresar este asa de frumos, este despre copilarie, despre zambete, desene pe asfalt si multa bucurie! Iubesc vara, caldura si-mi amintesc cu drag de luna iunie, cand venea vacanta cu trenul din Franta*:) fericit. Eram asa de fericita!

Acum il privesc un pic mai altfel, incerc sa-l mai vad prin ochi de copil, dar pentru asta trebuie sa ma antrenez…nu pot spune ca vine atat de natural pe cat as vrea. Insa incet, incet, cu ajutorul lui D., baietelul cel mare, care ma trage de maneca sa ne jucam in fel si chip, reusesc tot mai des sa ma intorc in vremurile acelea lipsite de griji si sa ma joc de-adevaratelea, adica fara sa ma gandesc ca fac asta pentru a-i oferi lui timp de calitate, ci doar de dragul jocului. Reusesc cumva sa dau in mintea copiilor*:) fericit, uitand de rolul de adult care trebuie sa-l invete ceva nou, ceva util pe copil. Cu cat fac asta mai des, cu atat vine mai natural si cu atat ma distrez si eu mai bine! Deci e util si pentru noi parintii sa redevenim copii, sa lasam copiii interiori sa iasa din carapacea bine inchisa in care ii tinem de ani de zile.
Cand eram mica, ma gandeam ca 1 Iunie ar trebui sa fie zi libera si iata ca visul mi s-a implinit! Dupa cum se stie, campania initiata de Itsy Bitsy a dus la acest rezultat frumos,  oferindu-ne un ragaz, timp de  petrecere a unei zile diferite cu ai nostri copii, dar si timp pentru reflectie, zic eu, la relatia noastra cu ei, cei care ne bucura vietile. Eu m-am gandit la Darius si la acesti 3 ani alaturi de el care au trecut asa de repede! Imi doresc sa-mi amintesc de el asa cum il vad acum; iarasi vreau sa pun la pastrare ganduri, sentimente, trairi care m-au facut sa zambesc si m-au incantat. 

Asa ca las aici cateva ganduri despre D. si despre cum ii doresc sa fie el.

Dragul meu Darius,

Iti doresc sa ramai mereu la fel de curios, sa-ti pastrezi dorinta de a face lucrurile singur, dar sa stii totusi cand sa accepti ajutorul, sa ramai vesel si cu zambetul pe buze, sa ramai un luptator, dar sa te lupti pentru o cauza nobila, sa-ti aperi mereu visele si dorintele cu aceeasi ardoare cu care ne ceri lucruri, sa continui sa indragesti cartile, sa continui sa uimesti prin replicile tale poznase si sa starnesti zambete, sa cultivi o relatie armonioasa cu fratele tau, asa cum ai inceput si ai facut pana acum, sa continui sa ma (re)inveti cum sa ma joc, sa ma lasi sa fiu mai aproape de tine atunci cand esti suparat, sa ne inveti sa (te) ascultam mai atent, sa imparti in jurul tau bucurie prin povestile haioase pe care le spui, sa ramai un bucatar pasionat (si-un ajutor de nadejde al lui mami in bucatarie *;) face cu ochiul), sa ma inveti si pe mine despre perseverenta (oh, da, ce lectii poate da la capitolul asta! – e greu sa faci fata insistentelor de tot soiul ale unui copil, asa-i?) si, de ce nu, sa ma provoci cu manifestarile furtunoase ale nemultumirilor pe care le-ai adunat (auch, asta e cam trasa de par…desi imi faci un bine ca invat ceva nou de fiecare data, dar totusi, oameni suntem*:P scoate limba).  Sa ramai acelasi omulet MINUNAT, ca eu asa te vad, asa esti tu, asa-i copilaria asta surprinzatoare, datatoare de aripi, de avant, de vise frumoase! Asa sa fie!

 

Sursa foto: Image courtesy of Serge Bertasius Photography at FreeDigitalPhotos.net

Leave a Reply

