parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Activitati simple care imi bucura inima

on May 24, 2017

ID-100234517 De cand cu nasterea lui Andrei, deci de mai bine de o luna sunt tot prin casa sau cel mult in jurul ei. Pana acum nu mi-a fost dor de iesiri, de plimbari prelungite sau activitati altfel. Ne-am acomodat la viata noua, am fost intr-un fel de honey moon cu bebelinul, asa cum se spune ca esti la inceput cand isi face aparitia nou-nascutul. Am incercat sa armonizam cat mai bine toate schimbarile, astfel incat sa nu sufere nici fratele cel mare. Adica am petrecut timp cu Darius cand eu, cand sotul meu, cand bunicii.

Dar dincolo de toate astea, uneori am sentimentul la sfarsitul zilei ca n-am facut mare lucru. Si am inceput de cateva zile sa ma tot gandesc ce lipseste, ce m-ar face sa simt altfel cand vine seara si incep sa examinez cum s-a scurs ziua (asta atunci cand nu adorm impreuna cu Darius sau inaintea lui *:) fericit).

 Mi-am dat seama ca as avea nevoie de niste activitati simple, pe care sa le fac in fiecare zi sau in fiecare saptamana si care sa ma incarce de energie, sa ma faca sa simt ca am realizat ceva in ziua respectiva, chiar daca pentru altii pare ceva banal. Pe unele din ele le fac uneori, insa nu e o actiune facuta neaparat constient, care sa ma ajute sa consider ca am trait o zi …cu mai mult sens, usor diferita. Pur si simplu vreau sa ma bucur mai mult de lucrurile simple, fara sa astept ceva anume, week-end-ul sau vacanta sau un alt eveniment mai important.

Am nevoie de asta mai ales in acele zile obisnuite in care nu se intampla nimic spectaculos, in care nu e planificata nicio iesire, nicio petrecere, nicio vizita. In those ordinary days.

Am citit mai demult despre bucket list, adica o lista de activitati pe care iti propui sa le faci pana la sfarsitul vietii. Chiar am inceput o astfel de lista, doar ca multe din activitatile de pe ea sunt mai greu de realizat stand acasa cu un bebe.

Asa ca altceva imi trebuie; niste activitati simple, la indemana, care sa nu necesite pregatiri speciale. Daca ar trebui sa ma pregatesc prea mult pentru ele, probabil ca nu le-as mai face sau ar deveni un factor de stres. Si nu asta e scopul. Ele trebuie sa ma energizeze si sa ma incante. Cred ca cel mai important “ingredient” al unei astfel de actiuni este constientizarea ei, adica sa ma bucur de ea, sa realizez ca fac un lucru placut, pe care mi-l doresc, chiar daca e banal si chiar daca nu presupune efort sau deplasari.

Am stat si m-am gandit ce as vrea sa fac si ce m-ar binedispune foarte repede sau ce mi-ar aduce satisfactie la sfarsitul zilei, stiind ca am facut acel lucru. Si iata cum a iesit prima lista (ordinea este aleatorie):

Lucruri de facut in fiecare zi

  1. Sa fac o poza cu mine si cu bebelinul
  2. Sa practic recunostinta – sa chiar scriu pe o agenda care sunt lucrurile bune din viata mea, sa le observ pe rand, pe fiecare
  3. Sa ascult o melodie ce-mi place mult (de 10 ori daca am chef – spre disperarea sotului, pun piesele indragite pe repeat :D) – am 2 in minte chiar acum: Love was made for me and you si Happy a lui Pharrell *:) fericit
  4. Sa dansez in casa – fie ca valsez cu bebe in brate, fie ca dansez cu baietelul cel mare sau sotul. Nu trebuie sa merg in club pentru asta. Aduc clubul la mine acasa. *:) fericit
  5. Sa caut un citat care sa fie inspiratia mea pentru acea zi
  6. Sa vorbesc sau sa scriu unei prietene sau unei persoane pe care o simpatizez sau o admir
  7. Sa citesc (macar) cateva pagini dintr-o carte
  8. Sa fac putina miscare, cateva exercitii fizice

E tare bine sa scrii. Tocmai mi-am dat seama ca multe din lista le fac, doar ca nu chiar zilnic si nu constient. Adica daca se nimereste, e super si I’m happy, dar daca nu e timp pentru ele, trece ziua fara aceste lucruri simple si frumoase si care nu necesita totusi prea multa organizare pentru a fi puse in scena.

Asa ca voi lipi lista pe frigider ca sa nu mai uit de ele si sa le fac loc in programul zilnic pentru a-mi umple bateriile cu ajutorul lor.

Lucruri de facut saptamanal sau la 2 saptamani

  1. Sa planific o excursie scurta, de o zi, prin imprejurimi
  2. Sa gatesc ceva nou – chestia asta ar trebui sa o includ la capitolul provocari 😀
  3. Sa ma plimb prin natura – parc sau muzeul satului
  4. Sa (re)descopar ceva nou in orasul meu – un muzeu, un restaurant, etc
  5. Sa vad un film – asta poate suna foarte comun, dar pentru mine ar fi deosebit pentru ca de multa vreme n-am mai apucat sa fac asta
  6. Sa descopar un joc nou pe care sa-l joc cu baietelul cel mare

Deocamdata lista mea se opreste aici, dar sigur imi vor mai veni idei pe tema asta, asa ca voi reveni. Pana atunci o sa incerc sa bifez cat mai multe activitati care ma  implinesc, sa ma mentin cat mai Zen posibil! Voua care activitati va fac ziua mai placuta? Cu ce va incarcati bateriile? Daca aveti idei, sugestii, va rog sa mai dati si la altii *:) fericit, mie mi-ar prinde bine orice idee.

 

 

Sursa foto: Image courtesy of WitthayaPhonsawat at freedigitalphotos.net

2 responses to “Activitati simple care imi bucura inima

  1. anca says:

    Uite eu scriu catrene :)))) inspirate din viata de zi cu zi….de altfel am spus ca 1 iunie – vreau sa scot o carticica cu poemele astea intr un singur exemplar. titlul ar fi catrene amuzante scrise de mama lui gabriel pentru el. las mai jos un catren demo :)))

    # noapte bună

    Când luminile s-au stins,
    Şi toti ochii s-au închis,
    Mama vine-ncet spre mine
    Să vadă : e puiul bine ?

    Un pupic pe frunte-mi lasă,
    Apoi fuge iute-n casă,
    Treaba vrea să o termine
    Ca să meargă toate bine.

    Like

    • Foarte frumos, Anca! De ce doar intr-un singur exemplar? As vrea si eu unul :). Unde te putem citi? Raspund cu asa intarziere pentru ca abia acum am vazut mesajul! Nu stiu cum de mi-a scapat… Bine ca mi-ai scris pe facebook, ca altfel cine stie cand il vedeam. Ti pup *;) face cu ochiul

      Like

Leave a Reply

