parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Simtaminte de gravida la 8 luni de sarcina

on March 24, 2017
Grren field

Image courtesy of 9comeback at freedigitalphotos.net

 Cuvantul zilei este pentru mine “ a simti”, de unde si titlul postarii. *:) fericit Am gravitat in jurul lui, ca un fluture atras de lumina. Cred ca sarcina e o perioada senzitiva, mai mult decat oricare alta perioada, de aici si nevoia mea de a descrie ce am experimentat in ultima luna, raportandu-ma la trairile mele subiective. Ideal ar fi sa avem timp sa ne analizam, sa ne ascultam corpul, sa ii dam ragaz, lucruri care nu prea se intampla pana nu ramai acasa, in concediu prenatal. Sau cel putin eu n-am avut cum sa fac asta cat inca mergeam la munca. Pe masura ce se apropie termenul, cred ca avem tendinta sa fim mai atente la ce se intampla cu noi…

Azi ma simt in sfarsit bine, dupa 3 saptamani in care am simtit din plin ce inseamna sa nu-ti priasca sarcina. Dupa episodul de viroza cu febra pana la 39 de grade de acum 3 saptamani, care m-a doborat la pat, m-am simtit slabita, fara putere, stare care a durat zile intregi. Am avut impresia ca sunt captiva in propriul corp, fara cale de iesire…in urma analizelor, mi-a rezultat o anemie destul de severa, care am aflat ca, pe langa senzatia asta de oboseala permanenta pe care o resimti, iti mai poate da si senzatie de sufocare. Am mers si la cardiolog, sa ma asigur ca nu sunt alte probleme si mi-a confirmat ca de la anemie am starile astea.

Peste asta s-a mai suprapus si o rinita de sarcina, cu nas infundat mereu, care dupa cum spune dl. Google, afecteaza 30% din gravide. Asa ca am simtit ca nu am aer in timpul zilei, iar noaptea… Nici nu mai zic ce zile si ce nopti am avut sau ce alte neplaceri “marunte” mi-au dat tarcoale!

Important e ca acum mi-e bine, ma bucur de soarele bland care ma incalzeste la propriu si la figurat. Cred ca el m-ajuta sa-mi fie bine. I love sun and nice spring days and birds singing in the sky *:) fericit! Speranta renaste o data cu ele! Daca mai pui langa ele si o muzica de relaxare, o ceasca de café au lait, ai toate sansele sa fii bine. Cel putin la mine asa-i una din retete. Nu stiu cat va dura binele, asa ca vreau sa ma bucur de el!

La prima sarcina, n-am experimentat (sau am uitat eu) atatea “mici” neajunsuri ale starii de graviditate! Si cand mai auzeam gravide care se plangeau, ma gandeam ca nu e chiar asa de greu, ca poate exagereaza un pic, ca nu se bucura de frumoasa perioada de 9 luni.. si ca de obicei, viata imi serveste o mostra din lumea celor pe care ii judec intr-o anumita masura, ca sa inteleg ca lucrurile pot fi si altfel decat pot eu sa vad la un moment dat. De fiecare data primesc acest cadou, ca sa imi intaresc credinta ca nu trebuie sa judecam pe nimeni! Imi place sa cred ca eu nu (prea) fac asta, dar sincer, cred ca e inevitabil si din cand in cand, fie ca recunoastem sau nu, cadem in capcana judecatului.

Cel mai mare regret pentru perioada asta e ca n-am mai putut nici sa scriu… ma simteam prea coplesita de starile mele, de hormonii astia care isi fac de cap prin mine, de toate intrebarile ce-mi treceau prin minte, de gandurile care ma sabotau! Dar nadajduiesc sa fie mai bine, sa-mi revin incetisor, desi sigur vor mai fi zile cand voi mai trai emotii si stari de acest gen. Sper sa-mi amintesc ca toate sunt trecatoare. Mi-am tot repetat asta, de-a lungul zilelor in care ma simteam doborata, dar nu prea credeam nici eu ca e asa. Conta parca doar momentul prezent, in care eu ma chinuiam, care nu era cum trebuie.

Am incercat sa-mi ridic starea de spirit prin ceva carti de dezvoltare personala si prin scris, scris terapeutic, dar nici asta nu mi-a iesit mereu. Oricum, o arma foarte buna pentru imblanzirea emotiilor este scrisul, asta e clar. Acel scris in care dai frau liber tuturor trairilor interioare, fara perdea, fara ascunzisuri si ocolisuri. Ajuta mult sa-ti ordonezi gandurile, sa iti dai seama de ce simti, sa vezi ce poti face ca sa imblanzesti starea respectiva.

Si mai ajuta ceva: Actiunea!! Mi-am tot facut planuri sa fac cate ceva in fiecare zi, ca sa nu simt ca trec zilele pe langa mine, dar nu prea reuseam sa ma tin de plan…nici nu stiu ce am facut si cum s-au scurs zilele. Cert e ca am decis sa preiau fraiele, sa fac ceva, oricat de putin, dar sa fac, asa incet, in ritmul meu de gravida in luna a opta. Si desi nu sunt complet multumita cu cat fac, (ca, deh, asa sunt eu…despre asta, cu alta ocazie), macar stiu ca nu merg inapoi, ca un rac ce sunt. Macar bat pasul pe loc sau poate chiar fac un pas de furnica inainte.

Pentru ridicarea tonusului (si chiar pentru a indeparta senzatia de sufocare) ne mai putem servi si de plimbari in aer liber, in natura. Din cauza vremii capricioase, a starii mele, n-am prea facut asta, dar chiar era, de fapt, ce mi-ar fi trebuit ca sa ies din cercul asta vicios al neputintei. E un lucru atat de banal si eu am fost tentata sa nu cred ca aduce chiar asa multe beneficii pe cat se spune. Dar chiar asa e! Pe copii ii scoatem afara aproape zilnic, in functie si de vreme, of course. Numai ca avem si noi aceeasi nevoie de aer proaspat, de miscare fizica, de luat contact cu natura. Din pacate, din cauza distantei fata de oras, eu sunt mai mereu in cutia argintie cu patru roti si nu prea mai apuc sa ma bucur de o plimbare, ca pe vremuri. Asta se va schimba in curand, ca va trebui sa-l scot pe bebe afara, sa se bucure de primavara si el. Si o sa-mi recapat si mobilitatea! Can hardly wait for this! Mi-e dor sa merg la sport! Imi pare rau ca nici in sarcina asta n-am reusit sa ajung la miscare pentru gravide…si nu cred ca va mai fi un “next time”. Nu spun sigur asta, doar pentru ca cred in zicala “never say never”, dar intentia este sa raman mama de 2 copilasi, de 2 baietei, daca asa a vrut Doamne Doamne. *:) fericit

Gata, I’m done for today with the talking! Am simtit nevoia sa scriu liber despre ce am trait in ultimele saptamani, sa nu cumva sa uit ce ganduri aveam pe la 7- 8 luni de sarcina. (azi, 34 de saptamani si cateva zile). O sa revin cu lista de carti a lui Darius, o postare pe care am inceput-o in perioada asta, dar n-am reusit s-o termin. Da, cu asa ceva m-am mai indeletnicit in acest rastimp, cu comenzi de carti pentru baietelul meu. Am tot cautat titluri noi, oferte pe diverse site-uri. Asta ramane o activitate constanta pentru mine in ultimele luni. Vreau sa mentin viu interesul pentru carte al lui Darius, sa fie mereu refugiul nostru, oaza noastra de liniste. Acum chiar inchei cu un citat plin de speranta!

Rainbow 3

Image courtesy of Zirconicusso at freedigitalphotos.net

One response to “Simtaminte de gravida la 8 luni de sarcina

  1. Mami says:

    Inca putin si gata, nu? 🙂 nastere usoara

    Like

Leave a Reply

