parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Au, dintii mei!

on March 12, 2017

au-dintii-meiBun venit la Cartea saptamanii, o rubrica in care imi propun sa scriu cateva idei despre cartile pe care le citesc, fie ca sunt carti pentru copii, carti pentru parinti, despre cresterea si educarea copiilor, carti de dezvoltare personala, sau, pur si simplu, carti care-mi starnesc interesul si cu care ma intersectez in drumul meu.

Descrierile cartilor nu se doresc in nici un caz a fi recenzii, ci mai degraba veti regasi fragmente sau aspecte care mi-au placut sau pe care nu le-am agreat. Nu voi incerca sa suprind tot ce e mai important sau ce poate parea altora semnificativ, ma voi limita la ce-mi atrage mie atentia. Da, prezentarile vor fi subiective, lungi sau scurte, in functie de inspiratia pe care mi-o vor da cartile, dar nu numai. Imi doresc sa le postez in week-end, cand fiecare mai gaseste ragazul necesar pentru o lectura mai lunga (daca ma lungesc prea tare, cum am obiceiul, va rog sa ma atentionati *:) happy)

M-as bucura sa gasesc recomandari de carti si din partea voastra si sper ca aceste prezentari ale mele sa va fie pe plac si sa va fie de folos!

Astazi scriu despre o carte pentru copii, o carte folositoare atunci cand vrem sa consolidam o rutina, cand ne pregatim de prima vizita la stomatolog sau cand incercam sa restabilim reguli privitoare la o alimentatie sanatoasa. Imi plac mult cartile educative, cele terapeutice, care au scopul de a ajuta sau chiar de a vindeca anumite probleme, acele carti care ma sprijina pe mine ca parinte sa explic mai bine anumite notiuni. Si asta pentru ca vad si rezultate, vad cum puiul meu progreseaza cu ajutorul lor.

Au dintii mei, Tinel“Au, dintii mei!” este o poveste scrisa de doctor Reiko, un medic stomatolog japonez care a transmis-o mai departe pacientilor sai, unul din acestia, avand ideea de a o traduce in limba franceza pentru a ajuta cat mai multi copii din intreaga lume. Aceasta carte are si DVD, putand fi ascultata si urmarita in 4 limbi: romana, engleza, germana si franceza. Imaginile animate sunt aceleasi ca si in carte, de aceea este o varianta de desen animat, daca ii putem spune asa, care nu presupune imagini ce se succed rapid, deci nu obosesc creierul celui mic precum desenele clasice.

Au dintii mei, la stomatologCartea “Au, dintii mei” este despre ursuletul Tinel, caruia ii plac mult dulciurile, ca de altfel majoritatii copiilor, nu? Insa nu numai lui ii plac, ci si mancaciosilor care s-au instalat in gura sa, cumplita banda a marelui Bak Terius. Acestia fac o adevarata petrecere cu dulciurile mancate de Tinel, provocandu-i acestuia o teribila durere de dinti. Ursuletul se hotaraste sa mearga la stomatolog ca sa scape de durere. Copiii afla in acest fel ce se petrece in cabinetul unui medic, ce instrumente foloseste, cum trebuie sa stea nemiscati pe scaun pentru ca doctorul sa poate sa-i ajute sa scape de monstruletii care isi fac de cap in gurita lor.

Au dintii mei, Bak Terius+ai luiMicrobii petrecareti sunt desenati destul de amuzant, intr-un mod care cred eu, nu sperie copiii, cel putin eu asta am vazut la Darius. A fost intrigat de banda lui Bak Terius, a vrut sa spele repede pe dinti ca sa nu pateasca si el la fel ca Tinel, insa nu s-a speriat de ei. Am facut o poza si cu acesti monstri, pentru a va face o idee de cat sunt de fiorosi *:) happy.

Medicul reuseste sa-i inlature pe nepoftiti din gura ursuletului, explicandu-i ca va folosi un aparat care va face putin zgomot, dar il linisteste lamurindu-l ca nu va dura mult. Intamplarile din carte sunt un bun prilej de discutie despre ce i se va intampla copilului in cabinetul medicului stomatolog, parintii putandu-i pregati in voie pe copii pentru prima vizita la cabinet. La noi urmeaza cat de curand o vizita de rutina, ca sa se obisnuiasca cu mediul, sa vada ca totul e friendly si m-am gandit ca aceasta carte ne va ajuta.

In cele din urma, Tinel scapa de banda lui Bak Terius si e determinat sa-i vaneze cu periuta si pasta de dinti pe cei care ar mai indrazni sa-si faca culcusul sub smaltul dintilor sai.

La finalul cartii, doctorul Reiko, autorul cartii ne spune ce aliat de nadejde i-a fost aceasta poveste de-a lungul anilor! La auzul ei, copiii deveneau cooperanti, hotarati sa-l ajute pe medic sa-i distruga pe monstri si reuseau sa scape de teama, avand un tel bine conturat.

Nu stiu cum va fi vizita noastra la stomatolog, dar stiu sigur ca Darius vrea sa spele mai des pe dinti de cand a citit cartea. Asa ca o sa inchei cu un indemn, citandu-l pe doctor Reiko:

“La periute, fiti gata, start!”*:) happy

Leave a Reply

