parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Diferente intre prima si a doua sarcina – Ne nastem de 2 ori ca mame?

on February 15, 2017
citat-despre-nastere

sursa foto:pinterest.com

“In momentul in care se naste copilul, se naste si mama. Ea nu a existat inainte. Femeia a existat, dar mama nu. Mama este ceva cu totul nou”. Ma gandeam ca acest lucru este perfect valabil pentru prima sarcina, cand intr-adevar nu stii ce presupune experienta de mama. Te tot intrebi cum va fi, astepti cu nerabdare momentul marii intalniri, faci planuri, presupuneri, liste.

Dar eu cred ca afirmatia de mai sus e potrivita si pentru a doua sarcina. Mama se naste pentru a doua oara, indraznesc eu sa spun. Desi sunt deja mama, totusi nu stiu cum va fi cu noul bebe si tot asa astept momentul magic al descoperirii sale. Ma intreb cum va fi sa ma impart intre 2 sufletele care vor tanji dupa dragostea mea, dupa bratele mele, dupa atentia mea.

O sa fiu sincera pana la capat si o sa spun ca uneori ma intreb cum voi putea sa-mi impart dragostea la doi. Poate suna ciudat pentru o mama deja insarcinata sa spuna asa ceva, dar pentru mine legatura cu primul copil a devenit extraordinara in clipele de dupa nastere. Asta nu inseamna ca nu l-am iubit si inainte foarte mult, doar ca dupa ce l-am tinut in brate a fost cu totul altceva, ceva ce mi-e greu sa descriu in cuvinte, a fost probabil exact ce spune citatul din Osho, m-am nascut si eu ca mama si am vibrat altfel.

Cred ca e la fel si acum. Sigur va fi o experienta minunata, cu totul noua, deci da, ne nastem si a doua oara ca mame. Si sigur voi gasi in mine resursele sa ma impart la 2 si din rezultatul impartirii va iesi o cifra mai mare, *:) fericit adica o iubire mai bogata, care ii va cuprinde pe amandoi.

Pe cat de diferita va fi noua experienta de mama de 2 ingerasi, pe atat de diferite sunt si cele 2 sarcini, cel putin in cazul meu, dar nu neaparat din punct de vedere fizic. Experienta primei sarcini e uimitoare, e ceva cu care nu mai ai cum sa te intalnesti. Avand prin preajma un toddler zglobiu, nu mai ai timp sa te gandesti la fel de mult la bebele din burtica, cum o faceai la prima sarcina. Faci asta, dar altfel, nu mai poti fi concentrata doar pe miracolul dinauntrul tau, pentru ca te acapareaza cel din afara.

Dar sunt alte parti frumoase pe care numai cand esti deja mama le poti experimenta, cum ar fi, atunci cand minunea vie de langa tine vine si pupa burtica, spunandu-i ca il asteapta sa vina pe lume ca sa se joace impreuna.♥

Daca la prima sarcina citeam aproape cu sfintenie cum evolueaza bebe in fiecare saptamana, acum abia am reusit sa intru de vreo 2 ori sa citesc cum se dezvolta pruncul pe saptamani. In egala masura, puteam sa spun exact cate saptamani de sarcina am, si daca ma trezeai din somn, acum in schimb, trebuie sa stau sa ma gandesc bine, eventual sa consult si calendarul ca sa pot spune cu certitudine acest lucru. *:) fericit

De data aceasta, nici n-am consultat mai multi doctori, cum am facut inainte. Asta ma mira destul de tare; explicatia are de-a face tot cu primul copil (dar nu numai, si cu derularea evenimentelor cu mai multa repeziciune – raceli, boli neprevazute), care nu m-a lasat sa ma gandesc prea mult la fel de fel de ipoteze pe care aveam timp sa le emit inainte.

Chiar si nivelul de stres e mai mare acum, tinand seama ca iti faci griji multe pentru copilul cel mare, care trece prin fel de fel de etape. La noi a fost si momentul intarcarii, la scurt timp dupa aflarea vestii ca voi fi mama din nou. Te gandesti cum sa-l pregatesti cat mai bine pentru intalnirea cu fratiorul sau surioara, incerci sa petreci timp mai mult stiind ca vor fi perioade in care poate n-ai sa reusesti sa-i raspunzi nevoilor sale asa cum ar vrea. Sunt multe ganduri diferite fata de prima sarcina, cand concentrarea era doar pe copilul din burtica. Acum se impart si grijile la 2.

Pe vremea cand aveam 7 luni de sarcina, acum 3 ani, stiam deja demult cum il va chema pe bebe; i-am gasit numele rapid si ne-am decis relativ usor in privinta asta. Acum inca mai cautam un nume pentru “bebe” care deocamdata doar asa se cheama. Dificultatea vine putin si din faptul ca n-aveam nume “pregatit” pentru inca un baiat, ci pentru o fetita. Dar pana la nasterea sa, sigur vom gasi ceva care sa ne placa ambilor parinti.

Din punct de vedere fizic, pana acum principala diferenta pare a fi numarul de kilograme, care e mai mic decat la prima sarcina in aceeasi perioada. Nu mai stiu cu exactitate cat luasem in greutate fix in urma cu 3 ani, dar stiu ca eram mai mare si am pus multe kg. pana la final (20!), ceea ce nu pare sa se intample si acum. At least I hope so. Dar cred ca nu am cum sa pun in 2 luni jumatate inca 10 kg, nu? Si durerile de spate au inceput mai tarziu acum, probabil asta avand de-a face tot cu kilogramele acumulate.

Participarea la cursul Lamaze a fost iarasi un plus al primei sarcini. Acum ma gandesc ca ar fi interesant sa-mi actualizez informatiile aflate atunci; sigur mi-ar fi util. Dar inca nu stiu totusi daca il voi mai repeta, desi am numai lucruri bune de spus despre un asemenea curs. Pe mine m-a ajutat atunci cu lamuriri si indicatii utile, m-a determinat sa iau decizia de a incerca sa nasc natural, desi eram setata destul de tare pe cezariana. Deci recomand din toata inima un astfel de curs, cel putin la prima sarcina.

In stransa legatura cu Lamaze, imi facusem si un plan de nastere. Din nou, nu stiu daca voi mai face asta, pentru ca in cazul meu, planul de-acasa nu s-a chiar potrivit cu cel din targ. As prefera sa las lucrurile sa vina de la sine acum, fara sa ma gandesc foarte mult la ce va urma. O sa incerc sa am mai multa incredere in mine si corpul meu. Cam la atat ma gandesc vis-à-vis de nastere. For the moment. Mai vedem cand se apropie cum va fi.

Dintre asemanarile intre cele 2 sarcini, as enumera asteptarea vizitei la ginecolog cu sufletul la gura (sunt foarte nerabdatoare sa-l vad, sa aud ca e bine, sa vad cat a mai crescut), vorbitul cu bebele, chiar daca nu la fel de des ca la prima, si insomniile. Dar acestea din urma imi par mai accentuate acum..

Una peste alta, le sfatuiesc pe mamicile aflate la prima sarcina sa se bucure de fiecare moment unic cu care nu se vor mai intalni, chiar daca au in plan sa aiba mai multi copii. Sa savureze clipele de liniste, sa pretuiasca toate starile prin care trec, sa se urmareasca atent, sa citeasca mult si sa se informeze cat mai mult despre nastere si mai ales de perioada urmatoare, pentru ca nasterea, cum o fi ea, trece repede si conteaza mult ceea ce se intampla dupa aceea – alaptare, purtarea copilului, diversificare, etc ( eu ma gandeam foarte mult doar la nastere, de parca atunci se termina totul, cand de fapt se termina doar sarcina si distractia abia incepea).  Inca ceva, faceti-va poze! Eu n-am reusit nici atunci si nici acum sa fac asta – am foarte putine fotografii din timpul sarcinilor, nu mai zic de sedinta foto, care mi se pare o idee foarte faina. Rasfatati-va din plin si odihniti-va! Nu amanati nimic pentru urmatoarea sarcina pentru ca timpul sigur va fi mai condensat a doua oara.

Sper sa fie de folos mamelor care se vor naste pentru prima data *:) fericit!

 

Leave a Reply

