parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Arta si mesteri populari… pentru suflet

on March 9, 2016

Se spune ca iti dai seama de importanta unui lucru atunci cand il pierzi sau…cand nu-l mai ai aproape. Pentru mine, obiceiurile si datinile strabune si-au recapatat locul binemeritat din sufletul meu atunci cand ma aflam departe de casa. Desi eram acolo unde tanjisem sa ajung, pe meleaguri cu peisaje minunate si cu istorie bogata, intr-un orasel aproape de Venetia, unde viata curgea linistita, unde  puteam vizita o multime de locuri fascinante, la scurt timp dupa ce am bifat lista cu obiectivele turistice, gandul meu s-a intors spre casa, spre plaiurile mioritice. M-am gandit ca e glasul pamantului din care vin si m-am minunat in sinea mea de puternica legatura pe care o avem cu locurile natale.

Am simtit atunci ca vreau sa refac legatura cu valorile traditionale, de care ma indepartasem treptat in ritmul alert al vietii. Mi-am amintit de bunicile mele, de zilele pe care le petreceam la tara in copilarie, de portul nostru romanesc, realizat cu atata migala si maiestrie! Mi-am propus sa descopar locurile pline de farmec si incarcate de istorie pe care le avem in tara noastra.

Pe langa locuri magice, in cautarile mele de frumos si de autentic romanesc am gasit si oameni cu suflet, care si-au facut o misiune din pastrarea valorilor si traditiilor, echipa Art and Craft Design, despre care vreau sa va povestesc astazi.Art&Craft logo Povestea lor incepe in 2003, cu deschiderea primului magazin in aeroportul din Bucuresti, dedicat turistilor si iubitorilor de obiecte autohtone. In timp, s-au extins in marile aeroporturi din tara, oferind o gama variata de produse. Flexibilitatea si deschiderea spre inovatie au dus la crearea unor branduri proprii, prin reinterpretarea artei populare intr-o maniera unica. Au reusit sa aduca trecutul in prezent, cusaturi cu motive traditionale regasindu-se pe o serie diversa de accesorii precum genti, agende, portmonee, portfarduri, pixuri.

Agenda, pix, Art&craftDin fericire, nu e nevoie sa va deplasati din tara pentru a face o surpriza inedita sau pentru a admira varietatea colectiilor puse la dispozitia celor pasionati de astfel de produse. Le puteti vedea online, pe pagina www.artandcraft.ro, unde veti mai gasi un blog care ne spune, printre altele, povestile de viata ale familiilor care cu iscusinta si daruire prelucreaza lemn, vase din ceramica, oale, tesaturi. Citind aceste povesti, facem o incursiune in lumea mesterilor populari din diverse zone ale tarii si intelegem efortul si munca depuse pentru a realiza obiectele ce se gasesc pe rafturile magazinelor Art&Craft Design. Aceste persoane inzestrate cu talent, viziune si sensibilitate isi pun amprenta asupra creatiilor lor. Ceea ce ei reusesc sa faca, dincolo de un produs bine realizat, este sa transmita emotie si dragoste pentru traditii si pentru motive populare de mult uitate.

De aceea, aleg cadouri dintr-un astfel de loc, care ofera mai mult decat un banal obiect bun de pus la pastrare, ofera o experienta unica, cu valoare sentimentala si comunica un mesaj cu care eu rezonez si pe care imi doresc sa-l duc mai departe. Si cum as putea sa fac acest lucru in cel mai simplu mod? Prin daruirea celui mai frumos cadou posibil, o ie traditionala romaneasca, care abunda in simboluri si care spune o poveste veche de mii de ani.Alta ie superba

Cred ca ia indeplineste cu succes rolul de ambasadoare a tarii noastre, si din acest motiv as vrea sa o daruiesc celei mai bune prietene care locuieste in afara tarii si careia stiu ca ii este dor de casa. Ia comunica cu cel care o poarta, transmitandu-i cate putin din energia creatorului ei, din pasiunea acestuia, din bucuria si mandria de a crea ceva unic. Posesoarea iei va reinnoi legatura cu spatiul romanesc, dar totodata va promova unicitatea acestui vesmant. Bineinteles, nu este de neglijat nici partea practica, iile fiind extreme de versatile, “adaptandu-se” in diverse medii. Eu sunt indragostita de acest port al nostru, ma fascineaza si cred ca reprezinta unul din darurile foarte inspirate care pot fi oferite celor dragi, dar si celor care vor sa patrunda in spatiul nostru, sa ne cunoasca asa cum suntem noi ca popor.

Cana SibiuDeci in capul listei de cadouri ramane ia, dar bineinteles ca, fiind femeie*:) happy, imi e teribil de greu sa ma limitez la un singur produs pe  care mi-as dori sa il achizitionez de la Art&Craft Design! Asa ca, voi aminti cateva obiecte la care mi-a ramas inima: agenda si pix Freshstyle, cana cu Sibiu (nici nu se putea altfel), cutia din lemn de cires si o papusa traditionala imbracata in port romanesc – despre care puteti citi mai multe aici . 

cutie lemn ciresDaca m-as alatura echipei Art&Craft Design, as propune crearea unei colectii de bijuterii cu motive populare. Pe acestea mi-as mai fi dorit sa le adaug la lista mea, pentru ca sunt innebunita dupa podoape de tot felul si in special dupa cercei. Cu putina imaginatie si pricepere pot fi concepute accesorii foarte atractive, care sa transmita si ele o particica din universul romanesc. Dintre suvenirurile preferate de mine, cerceii ocupa locul fruntas, explicatia fiind una simpla. In ziua in care aleg sa-i port, ma intorc pentru putin timp in trecut, in locuri dragi si retraiesc franturi de viata. Iata si cutia in care ii voi pastra de acum inainte.

Simt o mare bucurie atunci cand vad ca tot mai multi oameni revin la ceea ce este autentic si sunt mandra ca fac parte dintr-un popor creativ, care stie sa conserve valorile identitare, sa adapteze acolo unde este cazul, si astfel sa realizeze ceea ce Brancusi spunea: “Eu n-am abandonat niciodata traditia! Am intinerit-o, coborand in era inceputului.”

Acest text a fost scris pentru a doua proba din Spring SuperBlog 2016.

Fotografiile utilizate sunt de pe pagina de facebook Romanian Art&Craft.

One response to “Arta si mesteri populari… pentru suflet

  1. […] Arta si mesteri populari… pentru suflet […]

    Like

Leave a Reply

