parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

5 activitati pentru toddleri cu obiecte de prin casa

on February 17, 2016

 

Play time

Photo: Stuart Miles,Freedigitalphotos.net

Sunt zile in care nu mai stim cu ce si cum sa ne mai jucam cu micutii nostri. Parca multitudinea de jucarii e doar o gramada anosta din care nu mai avem ce alege pentru un joc nou, aducator de zambete. Atunci eu imi indrept atentia spre bunul prieten, cel de toate zilele, internetul*:) happy, care iti sare in ajutor cu muulte variante, mulate pe toate gusturile si nevoile de timp, spatiu, varsta sau chiar indemanare!

Uite asa am gasit niste recomandari de jocuri pentru toddleri tare dragute, pe care le-am putut pune in practica foarte rapid, desi nu sunt eu prea iscusita in a crea joculete si contexte distractive de joaca. Profit acum de ocazie pentru a face o mica paranteza– imi doresc sa imi sporesc creativitatea si chiar intreprind, cu pasi marunti, demersuri in sensul asta, deoarece simt ca prin joc pot ajunge (si ramane) mai usor la inima feciorasului meu. Trebuie doar sa redescopar copilul din mine si sa-l las sa zburde alaturi de D*:) happy.  Voi reveni cu siguranta asupra acestui subiect frumos al jocurilor cat de curand.

Pana atunci, iata 5 activitati indoor pe care le-am incercat intr-o zi in care eram in pana de idei si care ne-au salvat ziua. Astfel de joculete sunt utile in zilele ploioase sau atunci cand nu se poate iesi afara din diverse motive si sunt la indemana oricui pentru ca materialele pe care trebuie sa le folosim, le avem de regula in casa sau, in caz ca ne lipseste vreun obiect din recuzita, pur si simplu il inlocuim cu ce gasim in jurul nostru. Trebuie doar sa cascam bine ochii*:P tongue. Cred ca asta e farmecul, ca se poate improviza foarte mult! Dar sa trecem la joaca!

1. Lipiti banda adeziva pe podea in diferite moduri – in zig-zag, in linie dreapta, cum va trece prin cap si incepeti sa inaintati pe linia creata, pas cu pas, iar micutul o sa va urmeze in curand. Daca asta e prea usor, incercati mersul cu spatele! Asta sigur e mai distractiv! D. a fost mai incantat de mersul cu spatele. Pana la urma la asta s-a redus jocul asta, dar tot a fost fun si sigur o sa-l mai incercam cand o sa avem banda adeziva de culori diferite. Pe site-ul de unde am preluat ideea (http://handsonaswegrow.com/top-10-indoor-activities-for-toddlers/), liniile create erau colorate, aspect care sporeste farmecul jocului.

2. Jucati bowling in propriul living! Chiar daca aveti jocul de popice gata cumparat din magazin, cred ca varianta asta s-ar putea sa-i incante pe cei mici pentru o vreme doar pentru ca vorbim de ceva nou, ceva mai altfel. Aveti nevoie doar de niste sticle goale de plastic, pe post de popice si o mingiuca pentru a le lovi. Sau in loc de sticle, puteti folosi prospop de hartie ori tuburile din carton ramase de la acesta.

           DSC03065Activitatea aceasta se leaga de cea de mai sus pentru ca liniile trasate cu banda servesc drept pista pentru bowling. D. a vrut sa fie sigur ca doboara tot, asa ca se ducea langa sticle si le impingea cu putere, chicotind de mama focului*:) happy. Noi am incercat sa-i aratam cum se face, dar varianta noastra n-a fost la fel de interesanta. Asa ca ne-am amuzat pana la urma de felul lui de a dobori sticlele si de jocul inventat de el.  Chiar pe site-ul-sursa scria ca toddlerii sunt incantati sa doboare pur si simplu lucrurile, asa ca nu va necajiti ca nu iese cum ati planificat! Lasati-i sa faca ce au chef, e doar un joc si regulile nu trebuie respectate chiar acum*:P tongue, mai ales ca sunt chiar micuti. Pentru copiii mai mari, se pot stabili alte reguli, acestia pot numara sticlele doborate, pot fi invatati sa tina scorul ca la bowling-ul adevarat.

DSC03049

3. Jucati “baschet” folosind un cos de rufe sau o galeata, in care sa aruncati ziare mototolite! Din nou, accesoriile necesare le avem cu totii, asa ca putem trece rapid la actiune. Noi am folosit cosul de rufe murdare al lui D. Activitatea a avut mai mult succes decat baschetul practicat la cosul real atarnat pe usa de la intrare. Cum spuneam, s-a plictisit de jucariile sale si il atrage tot ce e nou, bineinteles. Nu mai spun ce incantat a fost sa pregateasca el “bulgarii” de hartie! Ii place mult sa mototoleasca hartii si sa le arunce la gunoi, deci jocul asta a venit la fix! La fel, in functie de varsta copilasului, gradul de dificultate poate spori – distanta pana la cos poate fi mai mare, trebuie respectata linia de “start” (de unde pot fi aruncate hartiile), se poate tine un punctaj, etc.

4. Creati pe usa o panza de paianjen cu ajutorul bandei adezive! Din nou, tot ce ne trebuie este banda adeziva, pe care am lipit-o pe latimea usii, asa cum mi-a trecut prin cap, astfel incat a iesit o incalceala lipicioasa*:P tongue, numa’ buna sa prinda in mrejele ei prada ademenita, in cazul de fata fiind vorba de niste bile facute din vata :)). Din nou, copiilor mai mari li se poate explica cum actioneaza un paianjen, fiind mai usor in acest fel sa inteleaga cum prinde in plasa lui insectele. Uite ce a iesit la noi.DSC03069

Eu am fost putin neinspirata si am lipit banda cam sus, dar am gasit o solutie si pentru asta! D. a stat calare pe umerii lui tati si in felul asta a putut pune cu manutele lui bilele de bumbac pe banda lipicioasa. Oricum, nici prea jos nu e ok, ca sa nu incerce sa dezlipeasca banda. A fost distractiv si pentru mine sa arunc aceste rotocoale pe fasiile intinse intre usi si sa constat ca se chiar lipesc. Prima data am aruncat hartiile folosite la jocul de baschet, insa am fost dezamagita ca nu se lipeau deloc pentru ca erau prea mari! *:) happy

5. Construiti in cel mai simplu mod, propriul binoclu! Este atat de usor de creat, incat mi-a luat doar 5 minute sa-l termin. Aveti nevoie de 2 role de hartie igienica sau de o rola ramasa de la prosopul de hartie (cel de bucatarie) pe care sa o taiati in 2. Cele 2 role se lipesc una de cealalta si se capseaza in capete. Apoi se lipeste o panglica (eu am folosit din aceea pentru cadouri) in interiorul cilindrilor, dintr-un capat in altul, care va fi folosita de copii pentru a-si agata binoclul dupa gat (ca pe niste ochelari cu siret). Puteti decora cilindrii de carton folosind stickere decorative, pe care le poate lipi copilasul, astfel aducandu-si contributia si el. Din pacate, n-am apucat sa ii fac o poza binoclului creat, inainte ca D. sa vada ce se intampla daca trage de el*:) happy. Acesta n-a fost chiar asa un succes cum speram. Poate e inca prea mic pentru astfel de jucarii. Nici nu prea stie “ce-i aia”.  Dar a fost placut sa-l confectionam impreuna si sigur mai facem cand mai creste asa ceva.

Acestea sunt joculetele incercate de noi recent. Mai am o lista cu “to do”, deci am sa revin si cu altele in curand. Cum spuneam, puteti folosi ce aveti prin casa, nu e nici o regula si nimeni nu vine sa va corecteze sau sa spuna ca trebuia facut in alt mod. Secretul este doar veselia si entuziasmul de care dati dovada, ca sa-i molipsiti pe copilasi de dorinta de a intra in joc. Dar cred ca de cele mai multe ori, chiar nu e nevoie de nici un efort suplimentar pentru a-i atrage la joaca. De fapt, mai trebuie doar un ingredient pe langa cele de sus: disponibilitatea de a crea ceva simplu si diferit, cum faceam pe vremea copilariei noastre, cand nascoceam tot felul de jocuri prin casa, cu ce aveam in preajma – corturi cu paturile din casa, adevarate treasure hunts printre obiectele parintilor, magazine in care vindeam cutiile ramase de la diverse lucruri, etc. Hm, am inceput sa ma gandesc usor nostalgic la timpurile ale frumoase in care lumea parea a mea, cand timpul avea rabdare… Poate intr-o zi, voi scrie despre jocurile de pe vremea noastra, atat de dragi mie si care stau ascunse intr-un cotlon al sufletului meu. Partea frumoasa este ca putem sa redevenim copii macar pentru cateva ore pe zi, atunci cand suntem cu puii nostri! Mai trebuie doar sa ne dam voie sa facem asta! *:) happy  Si uite si un citat care are sanse sa devina citatul meu preferat: “Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim cand incetam sa ne mai jucam!!!” – George Bernard Shaw

Leave a Reply

