parenting cu blandete

“While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about” – Angela Schmindt

Atelier despre minte si creativitate

on February 12, 2016
intelligence-concept-100278524

Photo:hywards at freedigitalphotos.net

De cand cu ale mele cautari de experiente noi, transformatoare si datatoare de inspiratie si energie, am inceput sa (re)cunosc oameni frumosi, oameni care transmit ceva si de la care pot sa-mi iau hrana necesara mintii si spiritului, pana la urma. Unul din acesti oameni este Laura, la al carei atelier am fost prezenta in urma cu 2 zile. Cum era sa nu particip cand in prezentarea workshop-ului era scris printre altele, “imbogatirea experientei de viata prin mentinerea echilibrului intre cele 4 aspecte ale sinelui nostru: Spirit, Inima, Corp si Minte”? Am reusit sa merg doar intr-una din zile, in cea dedicata mintii. Mi-ar fi placut sa ajung si la celelalte, dar sper sa se mai organizeze in viitor, ca sa imi intregesc experienta *:) happy.

Exercitiile pe care le-am facut au fost o provocare pentru mine, deoarece a trebuit sa imi explorez latura creativa, sa desenez*:) happy, sa ies putin din celebra zona de confort, sa gasesc solutii la probleme. Pfaii, a fost de fapt, mai mult decat surprind eu aici si datorita celor prezenti – am fost un grup de 6 persoane, din care 3 erau copilasi cu varste intre 6 si 8 ani! Si e surprinzator cat de simplu si frumos putem gasi raspunsuri la problemele noastre, daca facem common brain storming, si mai ales daca facem asta intr-un grup original, inconjurat de persoane deschise, care pot vedea de cele mai multe ori, idei noi, la care nu ne-am fi gandit pentru ca, pur si simplu, nu mai vedem padurea de copaci. Indrumarea primita de la gazda noastra a fost naturala, totul desfasurandu-se ca intre prieteni, desi abia ne cunoscusem*:) happy si in ciuda unei usoare rezerve pe care, marturisesc ca am avut-o la un moment dat. De ce? Pentru ca mi-a trebuit putin curaj (si cred ca nu numai mie) sa imi confrunt, de fata cu alte persoane, cele mai crunte scenarii posibile legate de o situatie anume.

Dar chiar si numai ascultarea activa a celorlalti te scoate din povestea ta si te proiecteaza intr-o alta lume, in care lucrurile se desfasoara dupa alte reguli si te ajuta sa-ti invingi temerile. Pe mine m-a facut sa ma gandesc, printre altele, si mai mult la ce vreau sa fac pentru a schimba lucrurile, sa ma gandesc ce raspunsuri ii voi da lui D. cand mai creste, ce solutii voi avea eu pentru problemele cat se poate de reale cu care se confrunta copiii nostri. Cred ca trebuie sa-i ascultam cu atentie, sa le dam modele valide din care sa se poata inspira si care sa fie adaptate zilelor noastre, trebuie sa le citim povesti cu substraturi profunde, sa ii invatam lectia curajului si asta se invata cel mai bine prin demonstratii concrete din partea noastra, a parintilor. Pentru mine, asta inseamna sa actionez mai mult, sa am eu curaj ca sa pot sa-i explic lui D. ce inseamna indrazneala (intr-un sens pozitiv, desigur).

Intorcandu-ma la atelier, as vrea sa mai dezvalui din lectiile invatate. Una din ele ar fi aceea ca, macar din cand in cand, ar trebui sa ne intoarcem in copilarie, sa devenim mai jucausi, sa ne intoarcem la acea stare in care nu ne era teama ca am putea gresi! Mi-a placut mult cum cel mai tanar participant, in varsta de doar 6 ani, ne-a spus ca lui nu-i este teama sa greseasca! Apropo de asta, am ramas in minte cu citatul pe care l-am vazut de cand am intrat in incaperea primitoare care ne-a gazduit: ”To live a creative life we must lose our fear of being wrong – “pentru a trai o viata creativa, trebuie sa scapam de teama noastra de a gresi.” Mi se potriveste de numa’*:) happy. Dar cred ca toti avem nevoie sa facem asta, sa lasam atitudinea uneori colturoasa, de adult, in favoarea explorarii laturii noastre creative, care sta ingropata intr-un coltisor al sufletului nostru si asteapta sa fie redescoperita de noi.

Mi-am mai reamintit cu ocazia atelierului sa privesc lucrurile si din alte perspectiva, sa nu ma mai uit doar cu ochelari de cal, cum mi se mai intampla sa fac, pentru ca de multe ori din teama sau din obisnuinta, privesc situatiile in moduri care nu-mi sunt favorabile si asta cred ca se poate trata foarte bine cu deschidere, jovialitate si creativitate.

Imi vine in minte o melodie care exprima foarte bine ceea ce simt acum  – The return to innocence, a celor de la Enigma. Chiar acum i-am recitit versurile si se potrivesc de minune cu mesjaul pe care vreau sa-l transmit si pe care, de fapt, eu l-am primit prin acest workshop.

Cred ca toti cei care am participat la atelier am simtit ca am fost la locul potrivit si am plecat de acolo mai bogati, inarmati cu solutii si cu mintea deschisa spre altfel de cunoastere si altfel de abordare a situatiilor cu care ne confruntam.

Si citatul de incheiere: “The creative adult is the child who has survived.” – Adultul creativ este acel copil care a supravietuit.  -U. LeGuin

Leave a Reply

